Ofelia Prodan a debutat editorial în 2007 cu Elefantul din patul meu (Premiul pentru Debut al Asociației Scriitorilor din București, 2008; nominalizare la Premiul Național de Poezie Mihai Eminescu – Opera Prima, 2008) și a publicat mai multe cărți de poezie, printre care Ulise și jocul de șah, 2011 (ediție bilingvă română-engleză), Călăuza, 2012 (Premiul Naţional Ion Minulescu, 2013); No Exit, 2015 (Premiul Național George Coșbuc, 2015; Premiul Național Mircea Ivănescu, 2016); Șarpele din inima mea, 2016 (Premiul Cartea de poezie a anului 2016 la Festivalul Național Avangarda XXII, 2017).
La Editura Limes i-au mai apărut Periodic reciclăm clișeele (2019) și Întâmplări cu poetul d.d.marin și alte personaje controversate (2020). O antologie de autor i-a apărut în Spania (High, El Genio Maligno, 2017), iar în Italia volumul bilingv Elegie allucinogene (Elegii halucinogene, Edizioni Forme Libere, 2019; Premiul special al președintelui juriului în cadrul Premiului Bologna in Lettere, 2021; mențiune de onoare în cadrul Premiului Literar Città di Sassari, 2020).
A fost inclusă în mai multe antologii, printre care Voor de prijs van mijn mond (Jan H. Mysjkin, Ed. Poëziecentrum, Belgia, 2013) și Pour le prix de ma bouche (Jan H. Mysjkin, Les éditions l’Arbre à paroles, Belgia, 2019). Este membră a Uniunii Scriitorilor din România şi PEN CLUB România.
I-au mai apărut volumele Rezonanța începe când oscilăm pe aceeași frecvență (Editura Limes, 2021), Clona lu` Ofelia Prodan în aeroplan (Editura Neuma, 2021), Crash test dummies (Editura Charmides, 2022), Lexus pe cărbune (Editura Limes, 2023) și Cum a evadat elefantul din frigider (Editura Limes, 2023).
asul dereglaților de la normele aberante ale societății
îmi taie falangele cu o pânză de bomfaier
deschide-te, sesam! sunt ghiftuită cu fistic și alune de pădure,
salamul lâncezește sublim pe raft.
dansează, strâmbo, pe sârma de rufe, cazi, slăbănoago,
în oasele coatelor, urlă, nu ești bună
nici să-mi admiri structura externă, te ucid cu un deget,
eu fug din paradisul ăsta elaborat, cu plasă
de păianjen sub fațadă.
musca bâzâie, dă testul la înotul patetic
în lacrimi de broască,
autonomia esteticului trece de baraj, e olimpică,
arunc în sus moneda, cap sau pajură?
rămâne între hipopotami.
vrejul de fasole pus cunună în jurul craniului,
dansează, graso, dă din șolduri,
din sânii umflați, mișcă, mișună!
asul dereglaților de la patetisme îmi suge limfa,
îmi stoarce limba, îmi pilește caninii,
zbor infect de noapte
cu pistolul în esofag, sub geanta Chanel,
calc numai pe drumuri cu bătături gălbui sub talpă.
sesam, închide-te, orgia începe, dansează fecioarele
cu pumnul în uter,
părul crește pădure de bambus, sudoarea parfumată,
îmi încrucișez brațele, defilați, fetelor
cu stea în frunte pe podium,
am venit, am învins și am plecat definitiv, ciao, bella!
mi-am pătat retina cu lumină toxică, ești slabă,
nu poți muta lucrurile din loc cu puterea
minții, fac artă misandră cu puterea ovarelor blocate,
ești slabă, nu poți aranja obiectele
cu mâinile acelea caraghioase, diforme,
ai unghiile friabile, mâinile și picioarele îți atârnă
peste marginea scaunului electric
din dormitorul cu păpuși-gheișe de porțelan
deviez sensul contrar binelui comun, am un stup
în grijă, un fagure în loc de creier,
incendiez doar cu privirea,
ești slabă, nu poți găti nici măcar o supă la plic,
nu poți trage jaluzelele la fereastra turnului din Londra,
te vom decapita ca pe Maria Stuart,
controlez tremurul interior numai cu medicamente,
inimă de tinichea, lichelele se plimbă,
mi-am pătat uterul cu sânge de animal sălbatic,
fac artă misandră cu probleme
la mansardă, la sol și la subsol, ești slabă,
nu poți muta munții din loc,
sunt slabă, nu pot privi un om în ochi fără să clipesc,
îmi atârnă trupul în spânzurătoare,
orgasmul trece prin creier
și unghiile mi se înfig în pielea de pe șolduri,
scriu mecanic într-un fișier word –
schimb astral de mansardă ieftină și uter cu chisturi fragede.