Editura Polirom ne face o ofertă de nerefuzat: „Pachetul promoțional Borges”, care conține volumele „Cartea de nisip. Proza completă 2” (Ediția 2015), „Moartea și busola. Proză completă 1” (Ediția 2015) și „Eseuri” (Ediția 2015), de Jorge Luis Borges.

„Fanteziile lui Borges au ceva de utopii logice cu înfiorări de tip Edgar Poe. Borges e un magician al ideilor. Transformă toate motivele pe care le atinge și le duce la un alt registru mental. Până și titlurile cărților lui te fac să reflectezi la o nouă dimensiune a lucrurilor și parcă te lansează într-o plimbare prin stratosferă: Mărimea speranței meleIstoria eternitățiiIstoria universală a infamiei. Ba inventează un tarâm inedit și uitat al lumii, unde se gândeste în alt fel: Tlon, Uqbar, Orbis Tertius; ba inventează un scriitor francez care-și propune să rescrie textul romanului Don Quijote folosind aceleași cuvinte ca și Cervantes și gândind pur și simplu cu mintea lui și în modul în care se gândeste astăzi (fertilizând astfel anacronismul) fiecare cuvânt al cărții clasice; ba își imaginează o bibliotecă în care se află toate cărțile existente și toate cărțile posibile.” (Alfonso Reyes)

„Pentru Borges, cartea e în principiu lumea, iar lumea e cartea. Din această tautologie decurg consecințe neliniștitoare. Una dintre ele este aceea că suntem lipsiți de puncte de referință. Lumea și cartea trimit în mod etern și infinit la imaginile lor reflectate reciproc. Această putere nelimitată de reflectare, această multiplicare scânteietoare și nesfârșită – un labirint de lumină care, totuși, nu e neantul –, este tot ce avem și poate fi găsită, ca într-un vârtej, în adâncul dorinței noastre de a înțelege lumea.” (Maurice Blanchot)

„Scriitorul autentic folosește aluzii și metafore. Funcția eliberatoare a artei rezidă în capacitatea sa deosebită de a visa în pofida lumii, de a structura lumi într-un mod diferit. Marele scriitor e anarhist și arhitect în același timp. Visurile lui dărâmă și construiesc din nou peisajul provizoriu al realității. În 1940, Borges se adresa unei «anumite umbre» a lui Thomas De Quincey cu îndemnul: «Tese, în chip de bastion al insulei tale, plase de coșmaruri». Opera lui Borges însuși a țesut coșmaruri în multe limbi, dar mult mai frecvent a țesut vise elegante și ingenioase. Toate aceste vise îi aparțin, desigur, în mod inalienabil, dar noi toți ne trezim din ele îmbogățiți.” (George Steiner)

„Când Borges a împărțit cu Samuel Beckett Premiul internațional al editorilor (1961), eu nu citisem decât Grădina cu cărări ce se bifurcă. Deși e o povestire de o tensiune intelectuală care depășește exigențele genului polițist, poate fi citită fără să fim pe deplin conștienți că autorul ei e un gigant al literaturii universale. O împrejurare favorabilă m-a îndemnat să-l citesc pe Borges cu seriozitate: o observație făcută în România, unde Borges a fost elogiat de un tânăr critic pe un ton pe care tot el, puțin mai înainte, îl rezervase lui Kafka.” (John Updike)

Jorge Luis Borges (1899-1986), scriitor argentinian, unul dintre cei care au marcat literatura universală a secolului XX. Reprezentant al „realismului magic“ sud-american, a construit cu măiestrie un adevărat joc al ficţiunii. În România este cunoscut mai ales cu volumele sale de povestiri: Istoria universală a infamieiGrădina potecilor ce se bifurcăMoartea şi busola. La Editura Polirom au mai apărut: Poezii (2005), Cărţi scrise în doi (2005), Moartea şi busola. Proză completă 1 (2006), Cartea de nisip. Proza completă 2 (2006), Eseuri (2006) şi Cartea fiinţelor imaginare (în colaborare cu Margarita Guerrero, 2006).  

Pachetul costă 74,95 lei (preț întreg 120,26 lei, economie de 45,31 lei) și poate fi comandat de aici: https://www.polirom.ro/web/polirom/carti/-/carte/6376

Patreon - O mie de semne
Author

Scriu poezie, proză și, din când în când, despre cărțile pe care le citesc. Pasionat de istoria Bucureștiului. Reporter și fotograf de ocazie. Mă consolez cu Pink Floyd.

Write A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.