Răzvan Țupa nu are, cred, nevoie de nicio prezentare. Totuși, ca să nu deschid această postare doar cu un mesaj laconic, am să redau aici (fiindcă așa este tradiția pe www.omiedesemne.ro) câteva date biografice preluate din volumul „poetic. cerul din delft și alte corpuri românești”, apărut în 2011 la Casa de Editură Max Blecher.
RĂZVAN ȚUPA (născut în 1975, la Brăila) a debutat cu volumul Fetiș (2001), pentru care i s-a decernat Premiul Național „Mihai Eminescu” pentru debut. Doi ani mai târziu, cartea a apărut într-o ediție revăzută sub titlul Fetiș – o carte românească a plăcerii (2003).
A doua sa carte, Corpuri românești (2005), a fost însoțită de un CD cu texte în lectura autorului. Răzvan Țupa a organizat, între 2005 și 2010, mai multe serii de întâlniri și evenimente având în centru literatura contemporană (Poeticile cotidianului, Ateliere relaționale).
Redactor-șef al revistei „Cuvântul” (2006-2008) și autorul documentarului poezie. puterea (2009), Răzvan Țupa a avut lecturi la Paris, Berlin, Roma, Praga, New York, Stockholm etc.
Poemele de mai jos sunt preluate de pe site-ul lui Răzvan: https://www.poetic.ro/category/poem/
9/ STENOGRAFIA MACARALELOR SOFISTICE) sms dexteritate (ție poate nu ți se pare dar
dicție cu direcție la închiderea zilei pronunții materiale repetă toate sensurile de la sine cei mai precauți pun capetele pe asemenea construcții și speră că întunericul e numai o metaforă dar este mai ales o șansă ticluită din seria completă cu pozițiile de peste zi din gluma cu mâncărimile și plânsul refuzat arhitecturilor infantile din barierele de coral care înspăimântă navigația onirică și ard STENOGRAFIA MACARALELOR SOFISTICE) sms dexteritate (ție poate nu ți se pare dar de fiecare dată când pronunț ceva mă simt de parcă am mai pierdut o mână poate și din inerție poate și pentru că am tot avut impresia că vorbele sunt numai vorbe și că n-am decât să le fac să tacă dacă vreau să pot spera la ceva real când s-au înghesuit toate erau doar niște animale de companie buimace care vorbeau unele peste altele rezultatul suprapunerii tuturor culorilor e același și nu ne ajută chiar dacă promite ceva ce mi s-a părut mereu că vine ușor sfidător chiar dacă ulterior mi-am dat seama că e doar o chestie care ține de exercițiu cu pretenția nepermisă și contrazisă de elevație
10/ SCREENSHOT MENȚINUT SUSPECT) sms descâlcit (tare, dar hai să nu-ți povestesc și eu că
etichetare la nivelul rutelor abia când se îndepărtează legătura pe care ne bazăm pot să pun degetul pe zonele din mine care asigură interfața și accentele unui „până aici” declanșează legături de rudenie și rigori ale îndepărtării cu străzile în jurul tău cu fiecare pas în dublaje neașteptate din mașini oprite pentru agățarea celuilalt orientările sunt mereu sexuale chiar și dincolo de practicile mele obișnuite și asta semnalează foșnetul copacilor explodați lent pe trotuarele verii protejați de orice amenințare SCREENSHOT MENȚINUT SUSPECT) sms descâlcit (tare, dar hai să nu-ți povestesc și eu că și așa o să tot dai peste particule elementare care se dau cu curul de pământ ca să te convingă că dețin controlul eu nu pot să mă laud până și păunii au ora lor de culcare și când voi dormiți eu salvez lumea gen o pun în legătură cu visele fie ele persistente sau rezistente la rememorare poate am adormit eu sau tu sau care e diferența poate doar de documentare
11/ SEMNIFICAȚIA MIEZULUI STICLEȘTE) sms destrămat (rația de atenție pentru
erupția cumințică de câte trăiești & povestești cineva care vrea să îți vândă un cui cineva care vrea să îți vândă un lacăt cineva care vrea să îți vândă un robinet cineva care ar vrea dar nu să îți vândă ci să-i ceri sau să îi dai degeaba cineva care face semne să-ți muți sticla parcată ca să-și ia cartonul de sub ea să zornăie exact ca tine ziceai eu nu credeam să se culce mai încolo pe bordura de ciment din părculeț & asta doar până la traseele angelice de la care pornește fascinația SEMNIFICAȚIA MIEZULUI STICLEȘTE) sms destrămat (rația de atenție pentru pata de lichid care sfârâie pe plita rotundă a filtrului de cafea convinsă că nu e doar un gherțoi dar nu știe ce să spună tinde să contrazică dar confirmă senzația
Foto main credit: Distanta dintre mine si mine, de aici: https://www.facebook.com/distantafilm/photos/pob.726756273/402410397158758/?type=3&theater
