Recomandarea www.omiedesemne.ro se îndreaptă astăzi spre antologia „Maeștrii unei arte muribunde”, care cuprinde POEME ALESE scrise de Claudiu Komartin în perioada 2010-2017. Volumul, care a fost deja reeditat de Editura Cartier, a fost distins cu Premiul PEN România 2018.

CLAUDIU KOMARTIN s-a născut pe 7 august 1983 în București. Este absolvent al Colegiului Național „Mihai Eminescu”. A urmat cursurile Facultății de Limbi și Literaturi Străine a Universității București, însă și-a întrerupt studiile după doi ani.

A debutat publicistic în 2002, iar în volum un an mai târziu, cu Păpușarul și alte insomnii (Vinea, 2003), pentru care a primit Premiul „Mihai Eminescu”. Al doilea volum, Circul domestic (Cartea Românească, 2005) a fost recompensat cu Premiul Academiei Române pentru poezie.

Ediția a doua a volumului Păpușarul și alte insomnii, revăzută și adăugită, a apărut în toamna lui 2007 tot la Editura Vinea. A treia carte, Un anotimp în Berceni (Editura Cartier, 2009), a ieșit din tipar în zilele „Revoluției tinerilor” din primăvara lui 2009 și a fost reeditată un an mai târziu.

Volumul-elegie Cobalt (Casa de Editură Max Blecher), scris după dispariția poeților Constantin Virgil Bănescu și George Vasilievici, înscenează dialoguri cu câțiva autori înrudiți, al căror scris rămâne o probă a rezistenței în fața depresiei, a excluderii și a obsesiilor suicidare.

Doi ani și jumătate mai târziu i-a apărut volumul Dezmembrați (Casa de Editură Max Blecher, 2015), carte concepută între august 2014 și octombrie 2015 și prezentată ca o traducere a unicului volum semnat de poeta mexicană Adriana Carrasco.

Este coordonatorul clubului de lectură Institutul Blecher, găzduit în ultimii ani de Tramvaiul 26. Din 2010 este redactor-șef al revistei „Poesis International” și al Casei de Editură Max Blecher, pe care a fondat-o împreună cu artistul vizual Ana Toma.

Iată și textul de pe coperta a IV-a, conceput de scriitorul Ovidiu Nimigean:

„Poetul a depășit «dorința mimetică» girardiană, nu-l ispitește plierea pe modele (decât ca «exercițiu de stil», ca dialog sau omagiu în filigran), nici trendurile (decât ca fenomene socio-literare față de care ia distanță critică) și nici consacrările curente.

El se luptă la marginea Imperiului (perversul și decervelantul Imperiu al Binelui, în formularea lui Philippe Muray), a alungat mediatorii, suportă pe viu, «la sânge», provocarea realității – o realitate sufocată de simulacru, asfixiantă la rândul ei, ale cărei ultime scintilații de prospețime le pândește ca un haijin, căutând astfel să reconfigureze acel dernier rivage de care vorbea Houellebecq.

Se petrece în poezia lui Claudiu Komartin un balans hamletian între a fi și a nu fi, între furie și extenuare, cu momente de un lirism curățat de orice impuritate, străin de orice polizare estetizantă, precis și intens, transgresiv și lucid, care-ți face pielea de găină.”

Cartea are 219 pagini, costă 23 de lei și poate fi comandată aici sau aici.

Photo credit: Robert Gabriel Elekes

Author

Scriu poezie, proză și, din când în când, despre cărțile pe care le citesc. Pasionat de istoria Bucureștiului. Reporter și fotograf de ocazie. Mă consolez cu Pink Floyd.

Write A Comment